Hírek : Unalomból egy kis teszt |
Unalomból egy kis teszt
2020.05.08. 14:24
Kíváncsiságból vettem egy Kínai ELM 327 kiolvasót, ami elméletileg (gyakorlatilag is) valós időben mutat adatokat az ECU-n keresztül. Természetesen nem gondoltam, hogy a gyári Scan100-at kiváltja, de pár ezer forintér kíváncsiságból megvettem.
Előzménye az, hogy a Pannon, bocs Telenor hűség miatt adott volna nekem egy hasonlót Drivey 4 ami hűséggel és kártyával (internet legyen a kocsiban) a két év alatt 80000.- lett volna.
Az tudható volt, hogy sok mindenhez nem fér hozzá, klíma (igaz nálam manuális), EGR, légzsák, diesel motor, stb., de a Play áruházból (áruház későbbiekben) és a hozzá adott lemezről programokkal lehet kiolvasni dolgokat.
Alapban a lemezen a Torque program van Androidra, aminek a verziója nem egyezik az áruházban lévővel, de nem is frissíthető rá, gondolom tört verzió, így nincs Magyar nyelv benne csak Angol. Sok plugin telepíthető a programhoz, de csak igen kevés található meg az áruházban. Én egy benzin fogyasztást mérő plugin-t töltöttem le, ami méri a fogyasztást, az átlagot, stb. Itt meg kell adni a kocsi paramétereit. Végig néztem az összes olyan programot ami nem fizetős és valós idejű dolgokat is kijelez, ez volt a legmegfelelőbb. Természetesen hibakódot is lehet vele olvastatni, nálam szerencsére nincs semmi, EGR szelep csere után nincs hiba.
A másik használható program ami mutat fogyasztást is az a Car Scanner ELM OBD2, itt a beállításoknál az adatbázisban megtalálható a kocsi, könnyű beállítani, viszont sok dolog csak a fizetős verzióban látható, de ugyan azt tudja mint a Torque.
A CarBit ELM327 OBD2 program csak diagnosztikára jó, itt is bent van az adatbázisban a kocsi, könnyen beállítható, viszont a folyamatos kijelzés az adatokról egy idő után eltűnik, gondolom vegyem meg azért.
Eddigi tapasztalatom, kicsit agresszíven vezetek fogyasztási szempontból, 8-10 litert mutat.
Sokan szokták kérdezni, hogy jó e ha a vízhőmérséklet mutatója "ott" áll. Nálam a mutató (Lacetti) fél alatt van kicsivel, és ez jellemző a típusra. Négy részre van osztva ugye a kijelző, 125 a maximum, így elméletileg kb. 60 C0-on áll, a valóságban azonban ez 80 C0 körül van. Azt tudni kell, hogy az ECU a műszert nem fogja folyamatosan állítgatni, mer a hő nagyokat ingadozhat. Ha igaz 70-90 C0 között ideális a hőmérséklet, és állandóan jobbra-balra mászkálna a mutató, ezért nem mutatja valósan az adatot a műszer.
Egyenlőre ennyi, de nem is vártam többet, hosszabb távra ha majd megyek akkor tudom meg milyen.
|